GEÇMİŞ OLSUN?
Operasyon sonrası 2 saat bir şey yemeyiniz ve içmeyiniz
İlk 24 saat boyunca ağzınızı su dahil herhengi bir sıvıyla çalkalamayınız., emip tkürmeyiniz ve içecekleri pipet kullanarak içmeyiniz.
Operasyon bölgesini görmek için ağzınızı zorlamayınız, dilinizle veya parmağınızla yoklamaktan kaçınınız.
Yemek yerken operasyon bölgesini kullanmamaya özen gösteriniz. Ameliyat sonrası ilk hafta yumuşak yiyecekler tüketiniz.
Aşırı sıcak yada soğuk yiyecek ve içecek tüketmeyiniz.
Dikişleriniz alınıncaya kadar süt, ayran ve asitli içeceklerden uzak durunuz.
Sigara kullanıyorsanız dikişleriniz alınıncaya kadar kullanmayınız.
Operasyon bölgesine dışarıdan 24 saat süreyle soğuk kompres uygulayınız. Soğuk kompres için yüzünüze doğrudan buz uygulamayınız.
Sıcak havada doılaşmayınız, güneşten kaçınınız, soba kalorifer gibi ısı kaynaklarının yakınında durmayınız. İlk 24 saat egzersizden ve fiziksel hareketlerden kaçınınız.
Operasyon bölgesinde kanama olursa eczaneden alabileceğiniz steril gazlı bez ile ameliyat bölgesine baskı uygulayınız. Doktorunuz ile iletişime geçiniz.
Doktorunuzun önerdiği ilaçları tarif edilken şekilde ve saatinde alınız.
Operasyon yarası iyileşinceye kadar aspirin ( Asetil Salissislik Asit ) kullanmayınız. Başka bir sebeple kullanma zorunluluğunuz varsa doktorunuza danışınız.
İyileşmenin başarılı olabilmesi için temizlik çok önemlidir. Dişlerinizi düzenli fırçalamayı ihmal etmeyiniz. Doktorunuz önerirse ameliyatlı bölgeyi temiz tutmak için aseptik gargara kullanınız.
Operasyondan 1 hafta sonra dikişleriniz aldırmak için doktorunuza başvurunuz.
Beklenmeyen bir durum ile karşılaşırsanız lütfen doktorunuzu arayınız.

BİZE ULAŞIN​

Sohbete başla